Mnoho ľudí už pravdepodobne zažili situáciu, ktorá nie je ničím výnimočná, v poslednej dobe skôr bežná. Určitým spôsobom, ktorý môže nastať hocikedy a stáva sa často, napríklad poškodíte svoj drahý smartfón. Chcete ho opraviť čo najlacnejším a najrýchlejším spôsobom, tak sa o to pokúsite sami, alebo navštívite najbližšiu opravovňu. Tým pádom však nadobro končí záruka na jeho reklamáciu či možnú opravu od firmy, od ktorej ste si ho kúpili. Taktiež spomeniem, že pokiaľ vlastníte napríklad zariadenie od Apple, jeho reklamácia a následná oprava je finančne, nervovo, no i časovo náročná a možno sa ani neoplatí. Apple však určite nie je jediným výrobcom, ktorý vám poskytne takúto "pomoc". Preto siahame po riešeniach, aké majú za následok stratu záruky či následnú stratu na hodnote produktu. Ale môže sa to zmeniť.
• Kalifornia prišla ako prvá s novým štátnym zákonom, ktorý v slovenčine môžeme nazvať ako Právo na opravu. K schváleniu tohto zákona sa pridalo 18 amerických štátov a dúfame, že by mohol zavítať i do Európy, ale o tom zatiaľ nie je zmienka. A predsa, USA a Európa sú v niektorých veciach a zákonoch dva odlišné kontinenty. Každopádne takúto možnosť by sme väčšina uvítali s otvorenou náručou.
V tomto prípade by bol zákon myslím si, k zákazníkom liberálny právom. Vlastne by sme sa mohli pokúsiť o opravu sami, bez strachu zo straty záruky. Možno by sa nám oprava podarila a mohli by sme ušetriť čas i námahu samotných výrobcov, ale aj ten svoj. Ale treba si priznať pravdu a uvedomiť si, že v mnohých prípadoch by sme daný produkt ešte viac pokazili.
• Práve preto daný zákon nebude tak úplne povedzme liberálny, ale zákazníci alebo opravovne budú mať stanovené určité princípy, respektíve návody, ktoré budú musieť dodržiavať. Má to však svoju logiku. Zabránilo by sa tak ešte väčšiemu poškodeniu a zvýšila by sa šanca k úspešnej oprave bez reklamácií.