Údaje z najnovšej správy od AppAnnie ukazujú, ako ďaleko je služba YouTube na mobilnej strane, kde viac ľudí trávi svoj čas, najmä tínedžerov a mladých dospelých. Je to niečo, čo musia firmy ako Netflix, WarnerMedia, NBCUniversal a Disney zohľadniť, pretože súťažia nielen o najlepší obsah, ale aj o pozornosť ľudí.
„Keďže služba YT dominuje 70 percent času stráveného v piatich najlepších aplikáciách na streamovanie, táto platforma dokazuje, že si stále drží svoju váhu medzi akceleráciou nových platforiem na streamovanie videí, najmä preto, že bola na začiatku priekopníkom na trhu.“
Je dôležité si uvedomiť, že YouTube a Netflix robia rôzne veci. YT je platforma pre obsah generovaný používateľmi, ktorý sa spolieha na príjmy z reklamy a jej tvorcovskú základňu; Netflix je predplatená služba, ktorá investuje miliardy dolárov do skriptovanej a nezaregistrovanej zábavy. Keď na trh vstúpi viac streamingových služieb založených na predplatnom, služby založené na reklame a bezplatné video aplikácie, konkurujú si navzájom, kto môže najviac upútať pozornosť ľudí. Konkurencia firme NX nie je iba so firmou Disney alebo WarnerMedia, ktorá ponúka podobný obsah; je to tiež so firmou Google.
„Zaujímame sa o plnosťou času.“ YT je sedemkrát väčšia ako my, zhruba v zobrazovacích hodinách a fenomenálna služba. Samozrejme, je to zadarmo.
Čas strávený na YT a časté návštevy stránok výrazne prevážali čas strávený v iných populárnych streamingových mobilných aplikáciách, najmä NX, podľa správy od MIT z roku 2019. V správe z roku 2019 zaoberajúcej sa sieťovými zariadeniami Sandvine uvádza, že YT predstavuje 37 percent všetkého nadväzujúceho mobilného internetového prenosu po celom svete. Aj keď NX zaznamenal rast po celom svete a často dominoval v zábavnom priestore v konkrétnych teritóriách, ľudia stále trávili menej času streamovaním služieb, ako je NX, v telefóne; zvyšovali však čas, ktorý strávili na svojich telefónoch v aplikáciách ako TikTok a YT.